Een weekje weg - Reisverslag uit Margaret River, Australië van Jilka Meeder - WaarBenJij.nu Een weekje weg - Reisverslag uit Margaret River, Australië van Jilka Meeder - WaarBenJij.nu

Een weekje weg

Door: Jilka

Blijf op de hoogte en volg Jilka

14 Februari 2014 | Australië, Margaret River

En zo zijn er weer een aantal weken voorbij gevlogen. Tja ik weet het het, ik zeg het iedere keer als ik weer een stukje schrijf maar de tijd vliegt voorbij. En geloof me ik ben echt niet de enige die er zo over denkt hahaha.

Dus weer een aantal weken verder en weer het een en ander ontdekt hier in de buurt. Er is hier echt om de hoek ( 15 minuten lopen) een erg leuk parkje. Het Tomato Lake. Met een vijver waar je rondom kunt wandelen, een leuke speeltuin voor de kinderen, vogeltjes voor papa en een bankje voor mama ;-). We werden er eigenlijk op gewezen door vrienden van ons. Zij was er geweest met iemand anders en had al zo’n vermoeden dat het vlakbij ons huis was. Ik had het al wel eens ergens op een kaart gezien maar nog geen tijd genomen om ook echt te gaan kijken. Maar goed, dit is dus een erg leuk park heerlijk in de buurt. Ze hebben er zelfs bbq’s staan. Ik was er van de week nog even met Onne op de fiets naar toe gegaan en het was zelfs voor de doorde weekse dag erg druk vond ik. Onne heeft zich lekker kunnen uitleven in de speeltuin, op de glijbaan en op de schommel. Daarna nog een rondje gelopen en vogeltjes gekeken. En daarna weer terug. Heerlijk hoor al die parken zo dichtbij en zo leuk.

Verder hebben we hier nog Australia Day gehad. Ik vond het een beetje de sfeer hebben van onze konninginnedag. Heel de dag feest, muziek en spektakel. ’s Avonds was er nog een mooi vuurwerk met laser show. Wij hebben ons prima vermaakt die dag. Het weer was perfect, niet te warm. Want als je rond aan het slenteren bent en het is bloedheet dan is er ook niet veel aan hoor. Er was ontzettend veel te doen voor de kinderen, van springkussens tot klauterbanen, water gevechten, circus, waterbanen en nog veel en veel meer. Er was nog een vliegshow die heel de middag door ging en op het water werd er ook van alles gedaan. En alles was gratis! Ja gratis! Behalve het drinken en het eten dan. Maar de Aussies zijn daar uiteraard goed op voorbereid en komen dan ook in zeer grote getale aan met koelboxen vol vreet, eet, snoep en snaai dingen. Er gaan tenten mee, picknickkleden en stoelen om de spot af te zetten om ’s avonds het beste plekje te hebben voor het vuurwerk. Wij hebben het met grote ogen aanschouwd en er maar gewoon om gelachen. Dit zou je in NL echt niet zien. Maar het heeft wel wat hoor. Nu moet ik eerlijk bekennen dat ook ik een picknick kleed(je) bij me had, maar wij hadden geen koelbox vol met vreet hoor. Het vuurwerk was een groot spektakel wat het wachten zeker de moeite waard is geweest. Daarna terug naar de trein met nog eens tig anderen. Gelukkig ging alles gesmeerd en konden we met de 2de trein mee terug. Wat een leuke en geslaagde dag was dat.

Verder zijn we nog een weekje wezen kamperen bij de Margaret River. Vlakbij het plaatsje Cowaramup. We stonden op een Farm camping met dieren. En om 18.00 uur werden die gevoerd en mochten de kinderen ( en volwassenen) een handje helpen. De grootste lol voor de kinderen natuurlijk en ook Onne vond het prachtig. Wij zijn met onze Hollandse tent geweest. En dat is erg goed bevallen. Het was een mooie omgeving met genoeg te doen. Er waren vuurtorens, prachtige grotten, wijngebieden, hele hele mooie stranden en Nationale parken. We hebben de hele omgeving uitgekamd en bekeken. Er waren bij veel wijnboerderijen wijnproeverijen, dus daar hebben we ook maar aan mee gedaan. Verder kon er in de buurt nog geproefd worden van kaas, olijfolie, chocolade, wijn, wijn en nog eens wijn. We hebben nog heerlijk geluncht bij een wijnboer en dan ergens anders een kaasplankje besteld. Heerlijk heerlijk heerlijk hoor. Het weer was wel ok. Er stond een aantal dagen een behoorlijke harde wind waardoor het wat koeler aanvoelde. En met koeler bedoel ik rond de 28 graden. Jullie zullen wel denken wat zeurt ze nou, maar ja als je gemiddels zo’n 35 graden gewend bent iedere dag dan is 28 echt wel frisjes hoor. ’s Avonds koelde het wel behoorlijk af en daar waren we eigenlijk niet echt op voorbereid. Dus voor Onne hebben we zelfs 2 keer een dekkentje moeten kopen omdat hij het gewoon koud had ’s nachts. Ik heb zelfs 2 avonden sokken aangehad, ik kon met niet meer herrineren wanneer ik die voor het laatst aangehad had. Onne heeft zich goed vermaakt op de camping, zodra hij zijn fles ophad wilde hij naar buiten om te spelen. En op deze camping hadden ze nou net geen asfalt liggen, maar gravel paden en zand paden. Onne loopt nog niet maar kruipt nog. Voordat hij naar buiten mocht werd tie eerst even goed ingesmeerd met zonnebrand aangezien de zon erg fel is. Maar je snapt het denk ik al, binnen 5 minuten buiten spelen, was Onne zo zwart als roet. Al het zand blijft natuurlijk plakken. We hebben er een paar mooie foto’s van gemaakt. Onne is weer druk in de weer geweest met zijn vrachtwagen, en dan vooral met de steentjes die hij achterin kon doen, en eruit en erin en eruit.......Helaas hebben we ook een tegenvaller gehad, de op een na laatste nacht hadden we een zacht luchtbed. De volgende dag wilde we hem plakken met de noodkit die erbij zat bleek er in het tubbetje lijm geen lijm te zitten. En voor alle duidelijkheid het was een nieuw tubetje want het follietje moest nog doorgeprikt worden. Beetje jammer. Dus wij naar de campingwinkel voor een nieuw tubetje. En Jeroen heeft die middag het luchtbed geplakt. Maar wat denk je, ’s nachts om 3 uur was het luchtbed weer leeg. We hebben hem nogmaals opgeblazen en toen hebben we 6 uur gehaald. Wat bleek, de lijm was nog niet eens droog. Dus we moeten nu thuis nog eens goed naar dat luchtbed kijken en zien of we hem alsnog geplakt kunnen krijgen. Al met al hebben we weer een heerlijke week gehad en dat op nog geen 3 uur rijden van ons huis. Ideaal toch.

En dan is het alweer half februari, Valentijnsdag vandaag. Ik ben benieuwd wat Valentijn in gedachten heeft vandaag ;-) Vandaag voor het eerst met Onne naar zwemles geweest. Dat was erg leuk. Lekker spetteren, zingen, poedelen en springen. Hij vond het allemaal erg leuk. Daarna natuurlijk nog even van de glijbaan, en nog een keer en nog een keer en nog één keertje dan. Uitgeteld van al het spelen. Lekker terug op de fiets en direct een tukkie doen. Och wat heerlijk he.

Eind van deze maand gaan we nog een paar dagen naar Singapore. Jeroen moet daar voor Huisman zijn en ik dacht ik ga gewoon gezellig mee. Ook hebben we einde deze maand Onne zijn allergie test. Daar hebben we 3 maanden op moeten wachten( echt te gek voor woorden maar goed). We zijn zeer benieuwd wat daar uitkomt. Met zijn huidje gaat het eigenlijk best heel goed. Heel af en toe heeft tie nog wat plekjes. Maar verder een mooi en glad huidje. Wel heeft tie nog steeds jeuk. Dus we blijven hem maar lekker smeren met vette creme.

Zo dat was de update voor vandaag. Voor het weekend staat er bij ons een gezellige bbq op het programma. En wie weet heeft Valantijn vanavond ook nog wel wat in petto, we zullen zien.

Een heel goed weekend en een hele fijne Valantijnsdag!!

Liefs Jilka

(Ps. de foto's zet ik er dit weekend nog op)

• 14 Februari 2014 - 17:09

Arire:

geweldig hoe jullie je overal aanpassen en je weg vinden , heerlijk om zo te leven ,
    willen jullie je adres even naar ons mailen ,we zijn het kwijt
    verder een mooie tijd en super valentijn gewenst , hier staan de rozen al te geuren
    groetjes Arie en Karin
    arievanloon@hotmail.com

• 14 Februari 2014 - 18:59

Conny:

Hoi Jilka, heerlijk zoveel natuur dichtbij en grappig de belevenissen van Onne te lezen. Hij vermaakt zich ook prima volgens mij. Hier is het momenteel niet echt koud, maar wel winderig.

groetjes en fijn weekend, Conny

• 18 Februari 2014 - 20:05

Chris En Marjan:

Hoi allemaal,
    wat weer een heerlijk verhaal van jullie avonturen daar. En ja de temperatuur die mag dan voor begrippen een keertje wat kouder zijn geweest maar ook die 28 graden is mij al te heet. maar goed de lucht vochtigheid is daar waarschijnlijk droger als hier. Wat een heerlijke vent is Onne zeg. geniet maar van al zijn avonturen. de tijd vliegt.

groeten vanuit Lekkerkerk
    Chris , Marjan en kids