Australie na 3 weken - Reisverslag uit Como, Australië van Jilka Meeder - WaarBenJij.nu Australie na 3 weken - Reisverslag uit Como, Australië van Jilka Meeder - WaarBenJij.nu

Australie na 3 weken

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Jilka

21 Oktober 2013 | Australië, Como

Inmiddels zijn er alweer dik drie weken voorbij voor ons hier in Australië. Ze zijn om gevlogen. Ik ben meteen met mijn neus in de boter gevallen voor wat betreft de boortoren, dus daar heb ik me prima mee weten te vermaken. Daarnaast nog enkele bekende klanten van Huisman bezocht om kennis te maken. Wel apart zo, dat werken in de stad. Je stapt je kantoor uit en je hebt echt alles meteen in de buurt. Toch moet er ook nog wel geïmproviseerd worden. Zo heb ik laatst aan de eettafel, tijdens het eten met collega Kees Ras nog een teleconference gedaan met maar 1 headset. Wel gezellig zo.
Het kantoor waar ik nu zit, ziet er aan de buitenkant lekker ouderwets uit. Maar binnenkort ga ik verhuizen naar St Georges Terrace. Dat wordt een wat moderner pand. Qua woon werk verkeer maak ik dankbaar gebruik van de bus. Het is snel en het geeft geen gedoe met parkeren. Want dat is echt een ramp. En om hier te gaan fietsen in de toekomst zie ik ook wel zitten. Er zijn voldoende fietspaden en de afstand is prima.
In de supermarkt zijn we een paar weken geleden een Nederlandse tegengekomen. Die heeft meteen allerlei tips gegeven en Jilka ook uitgenodigd om met Onne naar de Children’s Playgroup te komen. Dat is een soort speeltuin waar de kinderen heen gaan en waar de moeders bij blijven om lekker bij te kletsen. Daar is Jilka nu lid van en gaat daar elke dinsdag met veel plezier naartoe. Onne kan zich er lekker uitleven en leuk spelen met de andere kinderen.
Vorig weekend zijn we nog naar het park langs de rivier gewandeld. Dat was lekker. Het was prachtig weer. Wel deed de zon goed zijn werk. Dat is echt oppassen hier. Je verbrandt snel als je niet uitkijkt.
Daarnaast is Jilka veel bezig met huizen zoeken op internet. Er is redelijk wat op de markt en we hebben ook al de nodige bezichtigingen gehad. Eigenlijk zat er tot nu toe maar 1 huis bij waarvoor we ons nu hebben opgegeven. We waren niet de enigen, dus we zullen zien of wij worden uitgekozen. De spullen zijn nu nog onderweg, dus we hebben nog wel even. Onze boot met onze container lag gisteren in de haven van Singapore. Dat schiet dus ook al lekker op.
Deze week is Onne voorzichtig begonnen met staan. Nog lekker wankel en hij valt nog regelmatig om. Maar hij is apetrots als hij overeind komt. Leuk om te zien. Verder speelt hij veel met zijn houten puzzel en zijn duplo.
Afgelopen weekend zijn we lekker de stad in geweest. Bakkie koffie gedaan. Lekker wat rondgeslenterd, en nu is de nieuwe week weer begonnen, dus we kunnen er weer tegenaan. Jilka is vandaag nog naar de Dutch Butcher geweest en heeft daar allerlei lekkere dingen gekocht, zoals ontbijtkoek, hagelslag, beschuit, oude kaas, komijnekaas en rookvlees. Morgenochtend nog wel even de auto ophalen. We hebben een Toyota RAV4 gekocht. Lekkere ruime bak, kunnen we eens een weekendje op pad. Eens kijken wanneer we dat gaan plannen…..
Veel liefs,
Jilka, Jeroen en Onne

  • 21 Oktober 2013 - 18:31

    Dick Meeder:

    Leuk om te horen hoe alles zo gaat . Leuke foto's Onne ziet er gezond uit.
    Ja de dutch store zul je wel blijven bezoeken en misschien is er ook een Sinterklaas in December dat doet de dutch store hier in Sarnia ook en dan hebben we speculaas en boterletter enz
    Voor jullie is dat dus kerst in de zomer
    Ik hoop dat de spullen snel en goed aankomen want Eigen haard/bed is goud waard
    het allerbeste en tot horens keep up the good work Ome Dick

  • 22 Oktober 2013 - 23:05

    Anja:

    Hoi Jilka, Jeroen en Onne. Leuk om weer iets te lezen. Ook leuk om te zien dat jullie in Australië een klein beetje Nederland hebben, the dutch butcher. Toch fijn dat boterhammetje met hagelslag of oude kaas.

  • 23 Oktober 2013 - 10:19

    Cynthia:

    Hopelijk wordt mijn reactie nu wel geplaatst. Want ik zie mijn reacties niet terug op de site! Misschien deed ik iets verkeerd!
    Fijn dat jullie het zo goed afgaat. Goed om te horen dat jullie een huis hebben. Succes met het inrichten!! Groetjes je zussie

  • 24 Oktober 2013 - 16:43

    Wijnie:

    hoi jeroen jilka onne,
    wat fijn dat het met jullie goed gaat. ik hoorde van anneke dat jullie een huis hebben! wel zo prettig .
    morgen een fijne verjaardag , en een dikke knuffel voor onne! liefs wijnie rick .

  • 26 Oktober 2013 - 16:09

    Conny Tromp:

    Hoi Jilka en Jeroen,

    leuk om jullie belevenissen weer te lezen en nu in Australie. Jilka nog gefeliciteerd met je verjaardag, sorry voor de late reactie, maar ik was er even niet en ik had ook geen internet ter beschikking. En wat wordt Onne al groot zeg.
    groetjes en succes met de huizenjacht.

    Conny

  • 28 Oktober 2013 - 09:35

    Cees En Mary:

    Hey lieve Jeroen, Jilka en Onne,

    goed te horen dat het allemaal goed is, ja het is waarschijnlijk allemaal wel wat anders dan in het oude vertrouwde Nederland, maar dat komt allemaal wel goed met jullie. Ja Jilka sorry, ook ik ben te laat met je verjaardag maar alsnog van harte en nog veel goede jaren in de toekomst, Jeroen en Onne ook gefeliciteerd met vrouw en moeder. Blijf schrijven en succes met alles, tot schrijfs, liefs xx

  • 31 Oktober 2013 - 21:57

    Rianne:

    Wat hebben jullie gauw je draai gevonden! Knap hoor! Ik heb vandaag genoten van Onne... 1 jaar al weer! Veel plezier samen, maar dat komt wel goed als ik het zo lees... Liefs van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jilka

Actief sinds 14 Aug. 2013
Verslag gelezen: 440
Totaal aantal bezoekers 12816

Voorgaande reizen:

26 September 2013 - 31 December 2018

Op avontuur in Australie

Landen bezocht: