Het regent het regent, de pannentjes worden nat... - Reisverslag uit Perth, Australië van Jilka Meeder - WaarBenJij.nu Het regent het regent, de pannentjes worden nat... - Reisverslag uit Perth, Australië van Jilka Meeder - WaarBenJij.nu

Het regent het regent, de pannentjes worden nat...

Door: Jilka

Blijf op de hoogte en volg Jilka

13 Maart 2014 | Australië, Perth


Zo de rust is weer (eventjes) wedergekeerd. Onze kleine boef ligt net op bed dus ik kan mooi weer een stukje schrijven voor de site. Onne was vroeg wakker vanmorgen, 6.15 uur, en was eigenlijk direct ‘aan’ zeg maar. Goh van wie oh wie zou die dat nu toch hebben...... Jeroen was nog thuis omdat hij naar een inspectie toe moest dus die kon Onne even bezig houden. Maar ja, meneertje was aan de wandel achter zijn loopkar en wilde dat natuurlijk weer laten zien aan mama, dus ook ik was om die tijd al wakker en aan het kijken hoe onze kleine trots achter zijn kar aan het lopen was. Los lopen doet ie nog niet, maar dat zal nu echt niet lang meer gaan duren hoor. Het wordt onderhand ook wel eens tijd toch, bijna 17 maanden en nog steeds niet lopen. Ach, hij heeft het prima naar zijn zin zo op zijn knieën en handen en voeten. Ik zag net ook weer dat ie alweer een broek kapot heeft. Tis maar goed dat de herfst eraan komt dan kunnen we weer eens wat andere kleren aan trekken.

Wat het weer betreft. We hadden zowaar regen vanmorgen. Ja regen!! Grote druppels regen. Dat hadden we in een hele lange tijd hier niet meer gezien. We zijn hier sinds oktober vorig jaar en tot nu toe hebben we slechts 1 dag met regen gehad. En dat was volgens mij in een van de eerste weken dat we hier waren. Dus je begrijpt dat we blij zijn met regen. Het is hier overal zo droog en dor en ook stoffig, dat een regenbuitje zeer welkom was. Als ik de weersberichten mag geloven is het alleen vandaag kans op een bui en vanaf morgen wordt het gewoon weer zonnig weer, met een graad of 28. Gisteren was het weer een erg warme dag met 38 graden. Ik kan jullie zeggen dat ik die warmte nu echt wel zat ben hoor. Laat de herfst maar komen hoor ;-) In Nederland staat alles al volop in bloei begreep ik. Ohh heerlijk die lente he. Tja dat missen we een beetje. Het is nog steeds raar dat we hier uit de pas lopen met het Noordelijk halfrond. Een bbq met kerst klopt in onze gedachten gewoon niet. En met Pasen heb je in NL altijd bloesem en narcissen op tafel staan. Nou die zijn hier in geen velden of wegen te bekennen hoor. Ik heb denk ik tot nu toe 1 of 2 keer bloemen gekocht. Niet veel ik weet het, maar de bloemen zijn hier ook zoooo schofterig duur. Niet normaal meer. En dan heb je ook nog eens geen geluk met die warmte waardoor de bloemen met 1 a 2 dagen al weer hangen. Nou dan maar geen bloemetje op tafel hoor. Met Valentijn kon je uiteraard hier ook rozen kopen. Een bosje rozen voor 60 tot 80 dollar.Dit is echt geen grapje hoor. Niet normaal meer toch. Nu vond ik de bloemen in NL ook al duur, maar daar kom ik van terug hoor.

We zijn nog in Singapore geweest begin maart. Jeroen moest er zijn voor Huisman en ik ben gezellig mee gegaan. Jeroen heeft 2 dagen gewerkt en daarna hadden we een weekend samen om Singapore te bekijken. In de 2 dagen dat ik alleen was ben ik met Onne naar de Botanische tuin geweest. Ze hadden daar een speciaal stukje voor de kinderen met een speeltuin, een grote zandbak en een waterfontein. Helemaal leuk voor Onne en die heeft zich dan ook zeer goed vermaakt met zijn bakjes. Ook ben ik nog met Onne in een van de grootste shopping malls geweest van Singapore. Nu waren we al wel wat gewend vanuit China, maar dit was ook echt enorm groot. En wat een winkels zeg, pffff niet normaal meer. Ze hadden op de 2de verdieping ook nog een buitenspeelplaasts voor de kinderen. Helemaal leuk. Ook met watersproeiers. Nu had ik het al gelezen in de LP dus ik was voorbereid, en had dus Onne zijn zwembroek mee en droge kleren. Hij is meer dan een uur bezig geweest met zijn bakjes en andere kindjes. Hij had het helemaal naar zijn zin.

In het weekend zijn we met z’n drietjes op pad geweest, dat is toch wel leuker hoor. Zaterdags zijn we naar Sentosa geweest. Dit is een soort pretpark met allerlei verschillende dingen. Van 3D films, waterpark, strandjes, eettentjes, aquraium, achtbanen en noem maar op. Het is op een eiland en wij zijn er met de kabelbaan naar toe gegaan. Nou de kabelbaan was voor ons het hoogte punt. Wij vonden er niet heel veel aan. Je kon niet van het ene naar het andere lopen. Er waren dus geen echte wandelpaden. Ze waren heel druk met bouw werkzaamheden, dus een hoop lawaai en troep. En het aquarium en de vlindertuin waar wij in geweest zijn vonden we we nou ook niet echt spectaculair. Het was aardig. Je kon wel zien dat het ooit eens mooi geweest is maar op de een of andere manier zie je dat vaker in Azië, dan versloffen ze met onderhoud en dan ziet het er niet meer uit. Jammer hoor. Op zondag daarentegen hebben we wel een fantastische dag gehad. We zijn naar Gardens by the Bay geweest. Prachtig prachtig prachtig!!! Dit is ook nieuw soort botanische tuin, maar dan heel modern. Buiten hebben ze grote ijzeren bomen staan met een canopy walk er tussen. Verder prachtige tuinen. We zijn nog bij het cloud forrest binnen geweest. Dit is een heuvel overdekt met een koepel met daarin een waterval en rondom hebben ze allemaal planten, stuiken, bloemtjes geplant. Ze hadden vleesetende planten, en klimplanten, orchideen, water planten, och en nog veel en veel meer. Het was 6 verdiepingen hoog en je kon rondom lopen. Ik hoop dat je op de foto’s een beetje kunt zien wat we bedoelen. Dit was echt erg mooi. De temperatuur binnen was ook zoooo lekker. Heerlijk koel. Daarna zijn we ook nog een ander deel binnen geweest. Daar was het thema rozen. Er waren allerlei bomen en planten van verschillende werelddelen. En in het centrale deel hadden ze dus heel veel rozen staan. Ook erg leuk en mooi om te zien. Hier hebben we ons prima vermaakt. Daarna was het tijd om een hapje te eten. We waren in de buurt van dat beroemde hotel met die surfplank bovenop. Je weet het vast wel, waar je vanuit het zwembad zo over Singapore kijkt. Nou in dat hotel hebben we dus een heerlijke lunchbuffet gehad. Jummy jummy, wat een verwennerij allemaal zeg. Zelfs Onne heeft gesmuld. En omdat we er toch waren zijn we toch ook maar even boven een kijkje gaan nemen. Op de 56ste verdieping had je prachtig uitzicht over Singapore. We konden helaas niet bij het zwembad komen, dat is alleen voor hotelgasten gereserveerd. Maar vanaf dezijkant konen we toch een glimp opvangen van het zwembad. Het zag er wel heel cool uit hoor. En zo gaat een weekend dan ook weer snel voorbij. Ik zei wel tegen Jeroen dat ik blij was dat we niet meer in Azië wonen hoor. Die drukte van mensen en verkeer. Al dat beton van die appartementen. En dan heb je ook weer de geuren van het Aziatische eten. Nee dat mis ik niet hoor, hahahha.

Voor de komende tijd hebben we eigenlijk nog niet echt veel plannen gemaakt. We willen nog een keertje naar Rottnest Island toe. Daar kun je goed fietsen en snorkelen. We moeten alleen even kijken of ze ook fietsen hebben met een kinderzitje, anders wordt het een beetje lastig. We willen uiteraard weer wat nieuwe parken bezoeken. Gelukkig wordt de temperatuur nu ook beter, waardoor je dus ook langer kunt wandelen. Misschien nog een weekendje kamperen. Al moeten we dan wel eerst ons luchtbed nog plakken.

Jeroen die heeft binnenkort een beurs hier in Perth waar ze met Huisman dus ook op staan. Daar is hij nu druk mee bezig om alles voor te bereiden. Verder hier en daar nog wat presentaties en het verdere uitwerken van het businessplan. Hij verveelt zich niet. Mijn banenjacht verloopt moeizaam. Ik denk dat ik te kieskeurig ben waardoor zo’n beetje alle vacatures afvallen. Maar goed, we blijven kijken en wie weet komt er wel wat voorbij. Een andere vriendin heeft er ook erg lang over gedaan om een baantje te vinden.

Hoe is het verder met jullie? We horen het graag hoor.
Wat meer reactie op de site vinden we trouwens ook erg leuk hoor :-))

Vanuit Perth weer veel liefs en een dikke kus.
Jeroen, Jilka en Onne

  • 14 Maart 2014 - 06:42

    Sandra:

    Nou het ziet er weer geweldig uit! Toevallig was deze week de nieuwe editie van de Traveller binnen met een heel stuk over die canopy in Singapore erin. Gisteravond in bad lag ik dat te lezen en te bedenken hoe geweldig dat zou zijn en nu volgt jouw verslag :) De foto van Onne en de krant is geweldig! Wat een lekker ventje is het toch. Meer volgt snel per mail, moet zo naar mijn werk. liefs, Sandra

  • 14 Maart 2014 - 07:39

    Inger:

    Hoi allemaal!! Blij dat het eindelijk een beetje heeft geregend! Foto's zien er leuk uit, Onne is een schatje! Hou vol met banen zoeken, komt vanzelf goed. Liefs Inger

  • 14 Maart 2014 - 07:50

    Jilka:

    Als je alle foto's wil bekijken moet je even op foto's klikken. Want volgens mij laat tie niet alle foto's zien bij het stukje. Het zijn 36 foto's die ik heb geupload.

    Groetjes

  • 14 Maart 2014 - 08:35

    Coby Brussaard:

    Hoi Jilka,
    Wat een mooie foto's.
    Kan me voorstellen, dat jullie blij zijn dat het eens geregend heeft.
    Hier is het de laatste week echt al heel mooi weer. En staat er al veel in bloei. Vorige week hadden we de warmste dag in maart ooit. Terwijl ik dit zit te typen is het buiten behoorlijk mistig, maar het beloofd weer een mooie dag te worden. Heerlijk hoor.
    Nou ik ben benieuwd wanneer Onne los gaat lopen.
    Er zal vast wel een baan voor je komen.
    Groetjes
    Coby

  • 14 Maart 2014 - 10:14

    Annemarie:

    Wat een leuke foto's. Dat ziet er prachtig uit! En wat zie je lekker bruin!
    Onne groeit ook lekker door, leuk! Je ziet het maakt niet uit waar je op de wereld ben als er maar dieren, water en zand is. Voor die kleintjes is dat het allerleukste wat er is!

  • 14 Maart 2014 - 12:11

    Ineke En Cor:

    Lieve alledrie,
    Weer helemaal leuk om jullie verslag en de foto,s te zien.
    Zo kunnen we goed bijhouden hoe hard Onne groeit en zich ontwikkeld.
    Prachtige foto,s ook van jullie trip.
    Groetjes en dike knuffel

  • 15 Maart 2014 - 14:03

    Anja Van Den Berg:

    Hallo Jilka, Jeroen en Onne. Wat leuk om weer een verslag te lezen. Wat hebben jullie al veel beleefd in de korte tijd dat jullie nu in Australië wonen. Ik volg jullie natuurlijk ook op Facebook. Heel grappig om te zien dat daar toch veel Nederlandse producten te koop zijn. Wat het weer betreft, het is hier niet echt winter geweest. De krokussen staan al bijna in bloei dus de lente is hier in aantocht. We hebben al een paar mooie dagen gehad en we konden zelfs uit de wind al heerlijk in de tuin zitten om te genieten van het zonnetje. Het zal voor jullie best wennen zijn dat Pasen in de herfst valt. Pasen past voor ons zo bij het voorjaar.
    Maar als je al die feestdagen een keer hebt meegemaakt dan is het volgend jaar niet zo vreemd meer. Ik heb ook genoten van je verslag over Singapore. Al die mooie natuur en bijzondere tuinen. En wat een belevenis om in zo'n enorm winkelcentrum rond te lopen. Dat zie je natuurlijk bij ons nergens. Je bent er waarschijnlijk wel een dagje zoet. Mij lijkt het ook wel wat! Ik hoop dat je gauw een leuke baan vindt en kijk uit naar je volgende verslag. Altijd leuk om te lezen. Groetjes vanuit een halfbewolkt Zwijndrecht.

  • 15 Maart 2014 - 14:30

    Lrnfjg:

    Hi, weer leuk om te lezen jilka..... hier alles ok.. maar volgens mij hebben de mannen net bijgekletst :)

  • 16 Maart 2014 - 16:56

    Leo En Ingrid:

    Hartstikke leuk jullie verslag en de bijbehorende foto's! Spoedig meer berichten van ons via de mail.

  • 16 Maart 2014 - 20:20

    Conny:

    Hoi Jilka en Jeroen,

    wat een leuke foto's van Onne en dat hotel en die tuinen zijn wel heel apart hoor. Leuk om weer van alles te lezen over jullie leven daar. Hier alles zijn gangetje, inderdaad de laatste week prachtig weer geweest.Genieten hoor. Nou ik ga wel eens kijken in China over 10 weken, kan ik ook eens een indruk opdoen van jullie leven dat je daar had. Australie is dan inderdaad wel heel iets anders.

    groetjes en geniet van de regen en hopelijk binnenkort wat betere temperaturen.

  • 18 Maart 2014 - 19:38

    Marjan Den Boer:

    Hoi, hoi Jeroen, Jilka en Onne

    wat een heerlijk verslag hebben jullie weer gemaakt van jullie belevenis in Australië en Singapore en de foto's die zien er geweldig uit. en wat geniet jullie kleine man. en volgens mij vind hij nog van alles goed ook. Ik heb ook begrepen dat Chris mail contact heeft gehad met Jeroen. Zo blijven wij in dit kleine landje toch wel een beetje op de hoogte van jullie belevenissen.
    Hier begint het inderdaad voorjaar te worden. Er wordt zelf op het nieuws gezegd dat het aanstaande donderdag rokjes dag word, zonder kousen eronder, het word nl 18 tot 21 graden . Zal mij benieuwen. Nu op dit moment stormt en regent het. Is ook weer eens wat anders, dus hier hebben we eigenlijk de winter overgeslagen. Zo heeft ieder deel van de wereld zijn eigen belevenissen qua weer.

    Hartelijke groeten vanuit Lekkerkerk,
    Chris en Marjan en kids

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jilka

Actief sinds 14 Aug. 2013
Verslag gelezen: 462
Totaal aantal bezoekers 12809

Voorgaande reizen:

26 September 2013 - 31 December 2018

Op avontuur in Australie

Landen bezocht: